Pozostając na tej stronie wyrażasz jednocześnie zgodę na korzystanie z plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.    

Innowatorzy społeczni a problemy globalne #2

Innowatorzy społeczni a problemy globalne to edukacyjna seria web doc przedstawiająca aktywistów z Polski i Ugandy, którzy zamiast narzekać biorą sprawy w swoje ręce i zmieniają rzeczywistość dookoła siebie, uczą...

Warszawski Dzień Afryki 2017, wbrew...

Od 2008 roku, na warszawskiej mapie kulturalnej, widnieje dzień Afryki, jako wydarzenie nawiązujące do powołania Organizacji Jedności Afryki (obecna Unia Afrykańska) w Addis Abebie w 1963. To święto jest obchodzone na całym świecie, tam...

28 maja Dzień Afryki zagra po raz dziewiąty!

Wbrew wszelkim przeciwnościom, brakowi finansów i nieprzyjaznymy wielokulturowości czasom, organizujemy po raz dziewiąty ogólnopolskie obchody święta Afryki w Polsce. Każdego roku gramy w przestrzeni miejskiej Warszawy. Wstęp...

Edukacja

Innowatorzy społeczni a problemy globalne #2

Blog Mamadou Diouf

Warszawski Dzień Afryki 2017, wbrew...

Afryka Inaczej

28 maja Dzień Afryki zagra po raz dziewiąty!

Pietro di Brazza

Do kongijskiej stolicy, Brazzaville, powróci ciało Pietro Savorgnan Di Brazza (1852-1905), włoskiego odkrywcy i jedynego francuskiego kolonialisty, który zostanie uhonorowany przez niepodległe afrykańskie państwo. więcej

Tsotsi czyli złodziej - o mieszkańcach przedmieścia

Słowo tsotsi oznacza miejskiego przestępcę, ulicznego opryszka albo członka gangu na zamieszkałych przez czarną ludność terenach RPA. Pochodzi prawdopodobnie od słowa tsotso z języka Sesotho, znaczącego ubieranie się w kolorowe, luźne stroje niegdyś charakterystyczne dla tsotsich. Na mężczyznę mówi się tsotsi, a na jego damski odpowiednik - noasisa. więcej

Babaloo, małe Maroko w sercu Warszawy

Babaloo było magicznym miejscem o przyjaznej atmosferze. Wizyta w nim angażowała wszystkie zmysły. Północnoafrykańska kultura, na której Babaloo opierał swój wystrój i klimat nie znosiła nijakości. W Babaloo było więc barwnie oraz... inaczej. więcej

Mami Wata - więcej niż piękna kobieta

Dążenie do bogactwa, władzy, siły, silne zindywidualizowanie społeczeństwa, dominujące w stosunkach międzyludzkich agresja i zawiść, poczucie niestabilności i ogólne zubożenie duchowe, to jedne z wielu skutków urbanizacji i modernizacji życia mieszkańców miast. W Afryce, gdzie szczególnie szanowane były wartości takie jak poczucie solidarności, wspólnota, hierarchia wynikająca z siły tradycji, zmiany te okazały się wyjątkowo widoczne i bolesne dla wielu. Uosobieniem kuszącego piękna, grzechu i nowości, a zarazem niszczącej siły pieniądza i władzy, stał się wizerunek Mami Wata - cudownej syreny mamiącej swymi wdziękami wielu marzycieli. więcej

O stołku i jego duszy

"W dawnych czasach można było ocenić status i wielkość człowieka po posiadanym przez niego stołku. Teraz rolę stołka przejął samochód. Takie to czasy nastały" - mówi sprzedawczyni fufu w trakcie festiwalu Asafotukiam w Adzie, odległej o ok. 100 km. na wschód od stolicy Ghany, Akry. Wielkie pochody uliczne prowadzone przez władców poszczególnych rodów, muzyka i taniec to jedno z najbardziej charakterystycznych wyznaczników żywej kultury Ghany. A nieodłącznym elementem tradycyjnego image władców są stołki - którym jak nigdzie indziej w Afryce przypisywane jest znaczenie dalekie od tego kojarzonego wyłącznie z miejscem do siedzenia. więcej

Strona: 

1 2 ... 176 177 178 179